Zahid Hamidi : Itu Wang Halal, Hak Keluarga Saya



Kemenangan Zahid Hamidi sebagai presiden UMNO yang baru, membuat beliau terus diminta oleh SPRM, menjelasan mengenai duit yayasan beliau yang diduga salah guna. transaksi sebanyak RM800 ribu dikatakan telah dibuat Zahid Hamidi bagi membayar kredit kad kepunyaan isteri beliau. 

SPRM telah mengenal pasti beberapa bukti bagi transaksi melibatkan wang berjumlah RM800 ribu dan dokumen yang mana melibatkan Zahid Hamidi serta Isteri beliau.


Zahid Hamidi menumbuhkan yayasan yang bertujuan mulia iaitu untuk memberi bantuan kewangan kepada sekolah sekolah agama khasnya yang memerlukan dana.

Kerusi presiden UMNO baru-baru ini telah dimenangkan Zahid Hamidi dan beliau berjanji akan menaikan nama UMNO sebagai sebuah parti pembangkang yang paling berpengaruh. Zahid Hamidi juga akan berusaha untuk merayu kepada pihak berwajib bagi mendapatkan semula wang yang telah dibekukan sebelum ini. 

Ini bagi menampung kos penggajian yang melibatkan hampir RM1 juta dengan kakitangan atau 300 pegawai  dan kos perbelanjaan operasi parti khususnya. Zahid Hamidi juga berjanji akan sentisasa membawa pembaharuan terhadap UMNO agar diterima oleh rakyat semula serta menjaga perlembagaan parti dan sentiasa.

sumber : dharian.com


close
==[ Close ]==