Lantikan Kerana Parti Terdesak



Ahli Majlis Tertinggi (MT) Umno yang berasal dari  Pemuda Umno Kedah menyelar tindakan kepimpinan tertinggi parti melantik bekas Peguam Negara.

Datuk Shaiful Hazizy Zainol Abidin  sebagai Ketuanya, berkata bahwa, strategi untuk melantik Tan Sri Mohamed Apandi Ali dapat dilihat seolah-olah parti begitu amat terdesak, selain memilih calon tangkap muat.

Katanya, “dalam skandal terdahulu, Rakyat tahu persis peranan beliau. menzahirkan kelemahan ketara parti dalam melahirkan bakat dalaman untuk bersaing dengan kerajaan menjadi akibat jika Melantik individu seperti itu bukan sahaja satu kesilapan politik”

Ujarnya, memenangi hati rakyat dengan menampilkan pasukan terbaik, berkarisma, berwibawa dan paling penting, kemampuan dalam pimpinan sekali lagi didakwa gagal menggunakan peluang yang ada”

Katanya, “Ini bukanlah pasukan Umno yang komited dengan agenda perubahan yang banyak. Nampak jelas seperti Umno yang begitu 'terpukau' dengan model dan strategi politik model lama. Kalangan merekapun yang terbukti gagal membantu parti pada PRU14 lalu masih juga hingga kini dipertahankan.,”

Ia dilihat seperti masih ada dendam politik besar dalam percaturan pasukan baharu yang sudah dibentuk itu.Ujarnya.

Di sebalik kata-kata manis mahu wujudkan politik berasaskan wadah kekitaan dan semangat keterangkuman, Tindakan ini amat mengecewaka,. Maaf cakap, ini bukanlah pasukan yang mampu cipta resipi kemenangan, sebaliknya ini adalah barisan yang nantinya akan mengheret Umno kepada aras pada penerimaan rakyat yang amat lebih rendah,” lanjut katanya.

Menurut ia, faktor cita rasa dan pilihan rakyat mengakibatkan keecewaan dari Pemuda Umno Kedah dengan keputusan yang telah diambil pucuk pimpinan yang sama sekali tidak mengambil.

Katanya, “kita harus kembali pulihkan parti, faktor segar dan bebas dari skandal adalah pertimbangan utama yang bakal dipilih rakyat, Pucuk pimpinan harus ingat semua hal ini”.

sumber : sinarharian.com
close
==[ Close ]==