Nodai Islam, Dua Pelancong China Bergoyang Di Depan Masjid Malaysia



Dua pelancong wanita dari China didenda dan diusir dari Malaysia selepas membuat video seksi seksi di hadapan sebuah masjid. Video goyang seksi kedua seksi gadis itu adalah ruang siber pada hujung minggu dan mencetuskan kemarahan terhadap banyak orang yang kebanyakannya beragama Islam. 

Rakaman video Wan Han (37) dan Zhang Na (25) menari di luar Masjid Kota Kinabalu secara meluas di media sosial dengan "tarian panas". Dalam video, kedua-dua memakai seluar pendek dan kemeja-T yang ketat.


Ketua Masjid Kinabalu mengecam tingkah laku mereka "tidak sesuai" dan mengumumkan bahawa lawatan ke masjid akan digantung untuk melindungi kesucian Islam. Tapak ini merupakan salah satu daripada mercu tanda utama di bandar Kinabalu, yang merupakan ibu kota negeri Sabah di pulau Borneo dan dikenali sebagai "masjid terapung" kerana ia dikelilingi oleh lagun buatan. 

Polis denda kedua-dua wanita USD 6.20 dan mereka dikawal ke lapangan terbang tempatan di mana mereka menaiki penerbangan kembali ke China, laman web berita Sohu melaporkan. "Baru-baru ini, dua pelancong wanita Cina memfilmkan video 'tarian panas' di dinding masjid terapung di Kota Kinabalu," kata kenyataan yang dikeluarkan oleh pejabat konsulat China di bandaraya itu pada Selasa. "Insiden ini diedarkan secara meluas dalam media sosial dan menerima tindak balas yang kurang baik dari masyarakat setempat,"


sumber : sindonews.com
close
==[ Close ]==