Berani Usik Kerana Berlindung di sebalik 'Individu 93 Tahun'



Pemuda dari Umno Johor telah  menyifatkan Khairuddin Abu Hassan yang  hanya berani untuk mengusik dari Tunku Mahkota Johor ( TMJ ) Tunku Ismail Sultan Ibrahim yang dengan berselindung disebalik " individu yang  berusia 93 tahun " .
Meski tak menyebut dari nama individu yang  berusia 93 tahun di maksudkan , Ketua dari  Pemuda Umno Johor Mohd Hairi Md Shah yang di percayai telah merujuk pada Perdana Menteri yakni adalah Dr Mahathir Mohamad .
Mohd Hairi telah menyifatkan Khairuddin yang  juga adalah  " individu ego " yang juag bertanggung jawab untuk memecah belahkan orang Melayu dinegara ini .
" Siapa beliau , untuk melontarkan kata - kata ego nasihat pada Tunku Mahkota Johor begitu ? apakah ada hanya kerana berlindung disebalik susuk tubuh dari  manusia yang berumur 93 tahun , yang sebelum ini pernah untuk mengusik dari kuasa Raja - Raja Melayu , beliau ini berani lantang bersuara ?
" Pergerakan dari Pemuda Umno Johor pada hari ini telah  menegaskan & juga mengingatkan agar insan yang  bernama Khairuddin , hentikanlah memecah belahkan Melayu yang sehingga berani untuk mencabar institusi di raja Johor .
" Adakah Khairuddin yang menjadi petualang pada perpecahan Melayu & juga menjadi punca dari perselisihan faham antara Najib dan Mahathir ?
" Ini kerana beliau yang dahulu bermatian untuk menggulingkan Najib & menjadikan Mahathir untuk menjadi perantara , namun hari ini beliau tak bersama Bersatu namunn sebaliknya memilih parti Amanah , " ujarnya didalam satu kenyataan pada Malaysiakini.
 ' Pendapat peribadi '
Malam tadi,  Khairuddin yang juga merupakan penyokong kuat dari  Mahathir telah mencadangkan agar TMJ dari singgah sana & menceburkan diri didalam dunia politik sepenuh masa .
Khairuddin mengatakan bahawa TMJ wajar “ mengikut teladan ” veteran Umno Tengku Razaleigh Hamzah serta juga bekas dari  Timbalan Menteri Pengangkutan Tengku Azlan ibni Sultan Abu Bakar untuk sebagai contoh dari kerabat di raja yang juga menceburi di bidang politik .
Sementara dari itu , Mohd Hairi mengatakan bahawa tak ada salahnya apabila TMJ mengkritik & memberi pandangan , bahkan juga perkara yang sama pun juga di lakukan baginda terhadap BN yang sebelum ini .
Sementara dari  itu , Ketua dari Pemuda Amanah Mohd Sani Hamzah telah menyifatkan saranan dari Khairuddin yang sebagai pandangan peribadi beliau & tak ada kaitan dengan parti tersebut .
sumber : malaysiakini.com
close
==[ Close ]==