Kini Saatnya Anwar 'Dimuziumkan' Azmin



Seorang dari kawan saya yang berbangsa Cina , suatu hari saat  bertanya denga saya yang  berkenaan Azmin Ali . Saya pun menyatakan bahawa , andai sahaja kamu orang Cina berbangga  kehebatan dari Sun Tzu didalam seni perang , kamipun yang  dari kalangan orang Melayu,  ada Azmin Ali .
Antara dari  hujah saya , Sun Tzu pun pernah juga mengeluarkan teori yang  menarik didalam perang , yakni adalah kemampuan dalam membunuh musuh di politiknya yanng menggunakan pisau musuh . Demikian pula kelebihan politik Azmin .
Semasa dari  Khalid Ibrahim yang menjadi menteri besar , orang yang mula - mulanya bangkit  dari keraguan terhadap pengurusan dari kewangan pada kerajaan Selangor merupakan Azmin .
Tapi , pada masa tersebut , orang tak ambil peduli yang  sangat . Yang akhirnya , yang berkempen tuk jatuhkan Khalid yakni ialah  Rafizi Ramli & Saifuddin Nasution .
Yang lebih menarik lagi , meskipun nak di cadangkan dengan nama lain yang sebagai menteri besar Selangor selepas dari  kejatuhan Khalid , tapi yang jadi menteri besar merupakan Azmin
Rafizi & Saifuddin pula yang terpalit dengan " kotoran " dari serangan terhadap Khalid .

Baca kelanjutannya : Pandainya kebijaksanaan Azmin
sumber : malaysiakini.com

close
==[ Close ]==