Doa Untuk 'Pemfitnah' !



Menurut ulama PAS Ahmad Dusuki Abd Rani , mereka yang telah  membuat tuduhan kepada parti tersebut tak akan terlepas,  meskipun parti tersebut telah mengambil keputusan dari menyelesaikan kes saman ,  terhadap Sarawak Report diluar mahkamah .
Menyifatkan dari tindakan tersebut yang sebagai sesuai pada sekarang , timbalan dari ketua Dewan Ulama PAS Selangor tersebut mengatakan bahawa pihak yang telah  " memfitnah " PAS nantinya akan menerima dari pengadilan dipadang Mahsyar .
"cApakah terlepas pemfitnah itu (dengan langkah PAS semalam ) ? Tentu sahaja tidak . Bahkan pemfitnah tersebutlah pasti berdepan kesukaran saat sakaratul serta juga barzakh nanti , " ujarnya didalam hantaran Facebook pada semalam .
Beliau juga turut untuk melampirkan kenyataan dimedia Setiausaha Politik pada presiden PAS , yakni Syahir Sulaiman , yang memaklumkan soal penyelesaian diluar mahkamah kes tersebut .
Antara daari  penyelesaian yang telah di persetujui kedua - dua pihak merupakan  Presiden PAS Abdul Hadi Awang yang menarik balik tuntutan terhadap Sarawak Report , manakala Editor Sarawak Report Clare Rewcastle Brown yang juga menarik balik tuntutan dari balas terhadap Hadi .
Selain itulah , tak ada perintah yang berkenaan kos serta juga kedua - dua pihak tertakluk pada persetujuan dari kerahsiaan mengenai terma - terma yang berkaitan penyelesaian pada  ini , ujar dari Syahir .
Pada itu , Dusuki yang juga sebagai penceramah yang terkenal berpesan agar " pemfitnah " tak di contohi oleh orang lain .
Syang sebelum ini PAS melalui dari Hadi pun  juga mengambil tindakan undang - undang terhadap editor Sarawak Report , Clare Rewcastle-Brown di London , 21 Apr 2017 .
Ia berkaitan pada laporan portal tersebut,  pada 6 Ogos 2016 yang juga telah mendakwa pemimpin PAS menerima dana sebesar  RM90 juta , sebagai usaha untuk menarik sokongan parti tersebut dalam  menyokong BN & Umno .

 sumber : malaysiakini.com

close
==[ Close ]==