Dr Mahathir Jangan Kutip Sampah!


Kebarangkalian pada saat  itu, telah mencetuskan kritikan-kritikan yang berasal dari Pakatan Harapan (PH) itu sendiri .
Yang semalam , Anggota dari Parlimen Kepong yang berasal dari DAP Lim Lip Eng yang  menerusi twitter mengatakan bahawa berlaku " hujan katak dinegeri dibawah bayu " , serta juga menegaskan bahawa lompat parti tak boleh di biarkan untuk berlaku .
Seorang lagi yang berasal dari anggota parlimen, dari DAP Ramkarpal Singh mengatakan bahawa tindakan yang menerima bekas dari pemimpin Umno didalam PH merupakan suatu pengkhianatan pada kepercayaan dari rakyat .
Pada tengah hari ini , Setia usaha DAP Selangor Ronnie Liu telah juga mengingatkan Mahathir, bahawanya  beliau pun pernah untuk memberitahu aktivis serta juga NGO didalam satu mesyuarat yang sebelum PRU yang ke 14, bahawanya beliau tak akan menerima suatu  " katak " yang berasal  dari Umno .
" Saya pun masih Ingat Mahathir menyifatkan mereka sebagai “sampah” & tak berguna. Apabila mereka memang sampah yg tak berguna , saya pun berharap anda ( Mahathir ) tak akan menjadi pengutip sampah serta juga  membawa mereka keBersatu , " Ujarnya .
Pada minggu yang lalu , Mahathir mengatakan bahawa PH tak akan meneruskan dari rancangan-rancangan dalam menggubal undang - undang anti lompat parti yang atas kerana  demokrasi tak melarangnya .
sumber : malaysiakini.com

close
==[ Close ]==