Letak Jawatan atau Disingkir



Presiden dari Umno Ahmad Zahid Hamidi sekarang ini telah  menjadi sasaran yang  susulan mengenai tindakan dengan keluar beramai-beramai, olej parti tersebut diSabah .
Naib dari Ketua Pemuda Umno, Sabah Ghazalie Ansing yang menyalahkan dari Zahid serta juga kurang nya hala tuju dari  beliau yang sebagai presiden, sebagai punca saat ia berlaku.
Beliau pun juga telah mendakwa Zahid, hingga sekarang ini berdepan dengan pendakwaan yang rasuah serta juga pecah amanah dengan  jenayah-menggunakan Umno yang digunakan menjadi  perisai, untuk menyelamatkan dirinya .
" Presiden tak ada kuasa & tak di hormati dikalangan pemimpin & anggota Umno , " Ujarnya didalam kenyataan , seperti yang telah  di petik FMT .
Justeru , Ghazalie mengatakan bahawa Zahid patut  untuk meletakkan jawatannya segera , atau juga di desak harus berbuat dengan demikian .
Beliau juga turut untuk mengkritik mereka-mereka, yang keluar dari Umno kerana telah meninggalkan perjuangan .
Selain dari anggota parlimen serta juga adun , pemimpin veteran dari  parti tersebut diSabah seperti halnya bekas dari Ketua Menteri Salleh Said Keruak serta juga Pandikar Amin Mulia turut untuk  keluar Umno & mengisytiharkan sokongan-sokongan pada Perdana Menteri, yakni adalah  Dr Mahathir Mohamad .
Untuk  masa ini wakil dari rakyat yang telah keluar dari Umno itu nantinya akan kekal menjadi  anggota parlimen bahkan juga adun bebas . Mereka di jangka yang nantinya akan menyertai Bersatu .

 sumber : malaysiakini.com

close
==[ Close ]==