Serpihan MH370 di Jumpai



Kumpulan dari waris mangsa pesawat yang hilang MH370 , Voice370 saat ini sudah memiliki 5 serpihan yang di percayai dari pada kapal terbang yang di temui oleh orang awam diMadagascar .

Kata dari wakil kumpulan tersebut , yakni Grace Nathan , mereka nantinya akan membawa serpihan-serpihan tersebut pada kerajaan, yang dengan harapan dapat untuk melaksanakan sesuatu dari pada penemuan yang terbaharu tersebut . Sudah lebih  dari setahun serpihan tersebut diMadagascar dan telah di kumpul oleh orang awam yang disana & kami juga ingin untuk serahkannya kepada kementerian .

Melalui pakar bebas yang dirujuk, label pada serpihan itu dipercayai merujuk kepada panel lantai kapal terbang tersebut.Beliau berharap menteri dapat memujuk kerajaan untuk melaksanakan lagi inisiatif bagi meneruskan usaha pencarian bagi merungkai misteri yang sekian lama tidak terjawab itu.Pihaknya sudah melakukan pelbagai usaha namun gerakan pihak kerajaan yang bertanggungjawab tetap diharapkan.

Kita tak akan menutup sebarang kemungkinan apabila terdapat bukti - bukti yang baharu . apabila ada sesiapa sajaa yang memiliki bukti meyakinkan , kita terbuka dan membuka semula siasatan”, Ujar dari menteri yang berkaitan tentang mh370 . Voice370 juga telah mendedahkan , pihak dari mereka saat ini sudah memiliki 5 serpihan yang di percayai dari pada kapal terbang yang telah di temui oleh orang awam diMadagascar .

Penyiasat utama , yakni Datuk Kok Soo Chon di laporkan mengatakan bahawa , pasukan penyiasat keselamatan bagi MH370 tak dapat untuk menentukan sebab yang sebenar mengenai kehilangan pesawat yang malang itu setelah dari  mengenal pasti tujuh teori munasabah termasuk juga teori konspirasi , khabar angin serta juga gosip di media sosial.

Bekas dari  Pegawai Penyiasat Tentera Udara Diraja Malaysia ( TUDM ), yakni Kapten Abdul Rahmat Omar Tun Mohd Haniff mengatakan bahawa waris pesawat malang itu perlu untuk menerima hakikat & kenyataan bahawa pesawat itu telah di terbangkan secara manual .


Jom kita lihat video ini

sumber : dharian.com
close
==[ Close ]==