Pendedahan Siapa yang Rompak Duit Tabung Haji!



Sebelum dari kita melihat mengenai pendedahan Mujahid soal siapa yang merompak duit di  Tabung Haji , marilah  kita lihat terlebih dahulu mengenai biodata Mujahid .

DS Dr. Mujahid ( lahir pada  25 Oktober 1964 ) , yang biasanya disebut sebut sebgai Mujahid Yusof Rawa , yakni merupakan  seorang ahli politik dari Malaysia serta juga Ahli dari Parlimen Malaysia, bagi kawasan pada Parit Buntar diPerak . Beliau merupakan ahli dari  Parti Amanah Negara ( AMANAH ) , yakni adalah sebuah parti komponen didalam  Pakatan Harapan ( PH ) .

Mujahid merupakan anak dari  bekas Presiden Parti Islam Pan ( PAS ) Yusof Rawa serta  juga memiliki PhD didalam Sains Politik . Rawa, yang menjadi pemimpin di parti progresif yang juga telah bercakap soal  mengubah PAS , yang sebuah parti Islam , menjadi parti ber bilang kaum . Tapi beliau yang  bersama beberapa dari pemimpin yang progresif lain, yang di sebut sebagai G18 di gulingkan kepada Muktamar PAS tahun 2015 serta juga  telah melancarkan Gerakan Harapan Baru ( GHB ) yang menubuhkan parti-parti baru AMANAH, pada 2015 lalu .

Mujahid juga membuat debut nya bertanding dikerusi Parlimen Jasin , Melaka yang pada saat pilihan raya umum tahun 1999 tapi kalah . Pada pilihanraya umum tahun 2004 lalu,  beliau berdiri tapi kalah pada kawasan Parlimen Tasek Gelugor dipulau Pinang .

Mujahid pun  terpilih keParlimen pada saat pilihan raya tahun 2008 ,memenangi kerusi Parit Buntar diPerak . pada saat pilihan raya umum tahun 2013 lalu , beliau pun juga memenangi serta di pilih semula yang sebagai calon PAS didalam gabungan Pakatan Rakyat pembangkang . Pada saat pilihan raya umum tahun 2018 ,  beliau mengekalkan mengenai kerusi tersebut  sebagai calon AMANAH , dengan gabungan dari Pakatan Harapan (PH). Selanjutnya pada tanggal  02 Julai 2018 , beliau juga telah di lantik menjadi  Menteri dijabatan Hal Ehwal Ugama Perdana Menteri .

sila lihat video ini, klik disini

sumber : dharian.com


close
==[ Close ]==