'Kebijaksanaan Azmin'


Kebijaksanaan pada politik cara Azmin lebih terserlah , bila beliau pandai untuk memposisikan diri serta juga pandai dalam mengambil peluang untuk keuntungan pada politik dari  beliau , selain bijak dalam memanfaatkan testimonial yang berguna kelangsungan dari politik beliau .
Kalau sahaja kita mahu untuk  melariskan barang-barang  jualan kita , antara mekanismanya merupakan testimonial . yakni adalah  barangan kita di pegang oleh seorang dari artis yang  terkenal . Demikian pula , kebijaksanaan dari Azmin didalam testimonial politik , yakni adalah  beliau selalu mengungkapkan,  bahawa beliau merupakan  orang yang setia dengan Anwar .
Dengan ungkapan tersebut , beliau pun semakin berjaya dalam membina keyakinan dari ahli PKR terhadap karakter dari dirinya .
Bukan sahaja sekadar dalaman PKR , malahan,  setelah dari beliau menjadi menteri ehwal ekonomi , beliau pun cuba untuk buktikan pada awam bahawa beliau ada kelebihan yang  berbanding dari Anwar .
Itu juga dapat di lihat didalam ucapan dari beliau didalam parlimen & sebarang ucapan dari beliau yang di hadiri Anwar sama .
Kebijaksanaan Azmin didalam politik jugalah dapat di lihat , bila beliau amatlah pandai untuk menentukan masa masa bila akan  bercakap , serta juga masa apabila dia perlu untuk berdiam diri . Ini berbeza terhadap Anwar & Rafizi .
Sebab dari itu , semasa dari pemilihan yang sedang berlaku-Rafizi melawan Azmin-beliau juga banyak diam .
sumber : malaysiakini.com

close
==[ Close ]==