Tikaman Jenaka Najib



Pada setiapkali melalui Lebuh Raya Mahameru dari arah Bangsar  menuju Jalan Tun Razak yang pada malam hari ini , jarang gagal mata kita untukk bergenang , dalam melihat hal pada keadaan Menara Dato' Onn ,  yang gelita hampir pada seluruhnya itu .
Berbeza benar terhadap keadaannya yang pada waktu ini jika tahun lalu . Cerah , cemerlang , bergemerlapan serta juga menghiburkan .
Yang sebelumnya , memanglah  Lebuh Raya Mahameru sudah pula menjadi sejarah . Hasil dari  kepintaran serta juga daya IQ yang tinggi kerajaan dulu , laluan tersebut juga sudah di namakan semula , sebagai Lebuh Raya Sultan Iskandar .
Tetapi itu lah , diantara nama dari Mahameru serta juga  Sultan Iskandar tersebut , ada beza rasa , yang ketara saat melafazkannya . Nama yang baru tersebut  terasa lah seperti sangat tidak becus . seperti ada yang tak selesai disitu .
Kembali lah kita pada kisah pilu terhadap Menara Dato' Onn yang tadi .
Seminggu 2 ini di media sosial meriah soal tanda pagar " cabaran 10 tahun " yang menarik minat dari  ramai orang . Dari pada orang di bawahan hingga lah keperingkat yang tinggi tinggi .
Justeru yang  susah juga nak di terima akal bila orang yag terlupa menyahut cabaran #10YearChallenge yang dengan menunjukkan perbezaan perbezaan menara kebangaan orang Melayu - serta mungkin juga PAS - ?
Lebih - lebih lagi apabila seseorang tersebut tokoh yang di ketahui aktif di serta juga banyak untuk menghabiskan masanya dimedia social ,  seperti DS Najib Razak 

Lanjutkan Baca klik disini
sumber : malaysiakini.com
close
==[ Close ]==