Nasrudin : DAP banyak cabul prinsip



PAS telah mendakwa DAP yang ttealh menggunakan politik perkauman serta juga ugutan untuk memenangi pilihan raya kecil pada kali ini .
Menjelaskan dari kenyataan tersebut ,  Ketua Penerangan PAS Nasrudin Hassan mengatakan bahawa didalam sistem demokrasi ,  rakyat berhak untuk  membuat pilihan tanpa di momokkan terhadap ugutan yang menjengkelkan .
" Mengapa ugut dengan politik pembangunan walhal acuan politik baru yang di canangkan adalah  inklusif pada seluruh rakyat ?
" PAS menyeru seluruh pengundi di Cameron Highland untuk menolak DAP yang menggunakan politik ugut serta juga memperbodohkan pengundi .
" Lim Guan Eng (LGE) turut untuk  mempersoalkan bantuan dari peneroka Felda yang masih belum di lunaskan serta juga hutang dari kerajaan Pahang yang cukup tinggi .
" Sebelum bermula dari PRK , calon dari DAP jugalah  memainkan sentimen politik perkauman pada pengundi , sehingga pada akhirnya calon tersebut memohon maaf , " ujarnya didalam satu kenyataan pada hari ini .
Nasrudin pun mengatakan bahawa dengan demikian sebagai mengulas dari kenyataan Menteri Kewangan LGE yang di dakwa mengugut pengundi dari Cameron Highlands menjelang hari mengundi pada tanggal 26 Jan nanti .
sumber : malaysiakini.com
close
==[ Close ]==