‘Melayu tak beli kuih Orang Asli’


Calon dari Pakatan Harapan, yakni adalah  M Manogaran kini  memohon maaf yang  berhubung terhadap kenyataannya pada saat  mengulas keputusan dari  BN yang nantinya akan mempertaruhkan dari calon Orang Asli , pada pilihan raya kecil Cameron Highlands .
" Saya memohon maaf pada semua berhubung kenyataan saya .
" Saya sedari pula bahawa hal itu kesilapan besar & saya tak sepatutnya mengeluarkan kenyataan yang sedemikian .
Maaf sekali lagi & saya menyesali tindakan saya , " ujarnya didalam satu kenyataan pada pagi ini .
Manogaran semalam juga memberitahu terhadap Malaysiakini , bahawa strategi dari  BN terkait untuk mempertaruhkan bekas dari pegawai polis kanan Orang Asli yang  sebagai calon tak akan dapat untuk  meraih undi Melayu .
" Ikut dari  perkiraan BN , mereka fikir . . .  Mereka tidak faham . Orang Melayu tidak beli kuih dari gerai Orang Asli . Saya pun tidak fikir mereka ( orang Melayu ) akan undi Orang Asli .
" Orang Melayu akan Tanya : kenapa tidak ada calon orang Melayu ? Kenapa letak nya Orang Asli
" Orang Cina , India juga tak akan undi Orang Asli , " ujarnya pada Malaysiakini

sumber : malaysiakini.com
close
==[ Close ]==