Buat Israel Melenting



Israel ternyata kini melenting terhadap  keputusan dari Malaysia yang  menyekat dari kemasukan atlet di negara tersebut untuk acara sukan dari  para dunia yang terletak di Kuching , pada Julai depan .
Juru cakap dari Kementerian Luar Israel , yakni adalah  Emmanuel Nahshon telah menggeluarkan kenyataan , yang menggelar keputusan dari Mahathir sebagai “ anti - Semitisme melampau , lapor dari Reuters .
hal Ini memalukan serta juga sama sekali bercanggah dengan semangat Olimpik , ” ujarnya .
Mahathir , yang pada tanggal 10 Januari yang lalu telah menegaskan bahawa Putrajaya tetap lah dengan pendirian , untuk tak membenarkan soal atlet Israel yang akan  bertanding pada Kejohanan Renang di Para Dunia tahun 2019 di Kuching ,Sarawak antara dari 29 Julai hingga 4 Ogos ini .
Malahan kata dari  Mahathir ,  Malaysia juga lah bersedia apabila penganjur menarik balik dar  hak penganjuran kejohanan itu apabila mereka tak berpuas hati terhadap pendirian dari kerajaan .
Sementara dari itu , Israel pun jugalah menggesa soal Jawatank uasa Paralimpik Antabangsa yang menukar venue perlawanan susulan dari keputusan Malaysia tersebut .
Mahathir , 93 , sudah pula untuk berdekad - dekad terkenal soal pendirian kerasnya terhadap Yahudi .
IPC pun akan membincangkan soal perkara tersebut  di London pada minggu depan .
sumber : malaysiakini.com
close
==[ Close ]==