PAS sangat puji PM kerana....



PAS pada hari ini telah memuji Perdana Menteri, yakni adalah  Dr Mahathir Mohamad yang telah bertegas menyekat kemasukan atlet dari Israel kenegara ini .
Presidennya Hadi Awang mengatakan bahawa langkah tersebut sangatlah tepat serta jugga selaras dengan dasar luar Malaysia , yang tak memiliki  hubungan diplomatik dengan negara  Israel serta juga warga nya didalam sebarang acara yang bertaraf antarabangsa serta juga tempatan .
Tindakan dari kerajaan untuk memboikot serta juga mengasingkan Israel merupakan  usaha yang paling minimum , yang boleh di ambil sebagai signal menentang serta uga  menolak kezaliman dari  regim Zionis Israel , yang tak berperi kemanusian , serta juga wajar untuk di kutuk oleh setiap negara yang bertamadun , ujarnya .
Mahathir,  pada tanggal 10 Januari yang  lalu telah  menegaskan bahawa Putrajaya tetaplah  dengan pendirian untuk tak membenarkan dari atlet Israel untuk bertanding pada Kejohanan Renang Para Dunia tahun 2019 di Kuching , Sarawak antara tanggal  29 Julai hingga 4 Ogos nanti .
Malah , kata dari Mahathir bahawa Malaysia jugalah  bersedia apabila penganjur menarik balik dari  hak penganjuran kejohanan tersebut , apabila mereka tak berpuas hati terhadap pendirian dari kerajaan .
Didalam kenyataan pada hari ini , Hadi mengatakan bahawa PAS juga telah serta akan terus menggerakkan usaha , untuk mengembalikan kebebasan dari bumi Palestin dari pada cengkaman Zionis .
Beliau pun jugalah  pemimpin negara umat Islam , untuk menunjukkan dari ketegasan yang sama seperti juga Malaysia .
 sumber : malaysiakini.com

close
==[ Close ]==