‘Kalau dia cabar depan aku berhenti hari ini juga’



Beberapa dari tok batin Orang Asli , membidas dari seorang senator PKR yang berhubung amarannya, bahawa mereka pun mungkin kehilangan gaji & jawatan apabila tak mengundi dari kerajaan persekutuan yang pada pilihan raya kecil pada 26 Jan ini .
Bercakap pada Malaysiakini , selepas dari sesi dialog yang dengan tok batin dikubu BN di Pos Betau , Jelai, ketua Kampung Tanjung Belida , Batin Apam Pak Adui mengatakan bahawa senator Bob Manolan Mohd pun kini telah memperlekehkan mereka serta juga tak layak untuk  menjadi pemimpin .
Tidak sedap ! Seolah - olah macam itu nak jd pemimpin , tidak boleh .
“ bermakna menjatuhkan seorang batin tersebut . Kalaupun  dia cabar depan aku berhenti , aku pun berhenti pada  hari ini pula . Letak dari jawatan , tidak pergi mengundi .
Sedangkan aku ada kebun , aku pun boleh hidup pula . Aku tidak minta sedekah dari mana mana , ujar dari  Apam yang dengan nada berang .
Senator Bob Manolan Mohd pada semasa sesi dialog , dengan Tok Batin dari 18 kampung Semai di Pos Betau , pada pagi tadi pula  mengingatkan mereka ,  supaya menyokong dari kerajaan pusat serta juga menyokong pada calon Pakatan Harapan .
Ketua dari Kampung Chekai , yakni adalah Batin Karim Andung pun juga membidas dari  pemimpin dari PKR tersebut .
Kalaupun  mengikut batin - batin , memang ada juga  menyinggung perasaan lah . Sebab ,  mereka pun  mengaku batin - batin yang tak menyokong PH , bahawa elaun kami nanti akan potong serta juga jawatan di buang .
Jadi kami tidak risau sangat , sekarang apabila mereka nak buang , buang . Kita tidak ada masalah , kalaupun  betul nak sokong masyarat Orang Asli ,maka  janganlah  cakap yang  macam itu , ujarnya.
Malah menurut dari Karim , kerajaan persekutuan,  yang memerlukan bantuan tok batin serta juga  sokongan dari masyarakat Orang Asli : ujarnya .
sumber : malaysiakini.com

close
==[ Close ]==