Pertahan Penggerusi Masjid, Penduduk Kesal Sikap Pemilik Anjing



Penduduk dar iTaman Lavender Heights , Seremban pun kesal terhadap sikap yang tak bertanggung jawab pemilik anjing ,  yang di dakwa telah membiarkan haiwan mereka untuk  menyerang penduduk bahkan juga memasuki kawasan di masjid .
Abd Rahim Mohd Radzi mengatakan bahawa , beliau & isteri pernah di ancam semasa berjoging , manakala saat haiwan peliharaan penduduk yang seperti arnab serta kucing di bunuh anjing yang sedang berkeliaran .
Ujarnya , sikap dari penduduk yang membela , sehingga 5 ekor anjing sekaligus memburukkan lagi dari  keadaan yang sepanjang 10 thn , beliau tinggal dikawasan perumahan tersebut .
Abd Rahim pun juga turut kesal terhadap tindakan dari seorang penduduk yang telah membuat laporan kepada polis , bahawa mendakwa anjingnya di racun & gambar anjing yang mati di sebarkan , sehingga pengerusi masjid kawasan tersebut , Mohd Asna Amin di tuduh juga terlibat .
Adakah dia bertimbang rasa & rasional , buat laporan polis yang seolah - olah anjing dia seorang sahaja yang mati . Bagaimana dengan kucing-kucing milik penduduk yang mati di kerjakan anjing .
" Rumah & masjid kami di masuki & di cemari najis anjing , adakah nasib kami terbela pula ?
Beliau mengatakan dengan demikian semasa majlis dialog , dengan pihak berkuasa pada malam tadi.
Rela dipenjara bersama pengerusi masjid
Menurut dari Abd Rahim , penduduk jugalah  sanggup untuk di penjarakan demi untuk  mempertahankan Mohd Asna ,  yang dikait-kaitkan terhadap kematian dari beberapa ekor anjing yang berkenaanc, yang di percayai mati kerana di racun .
“Jika pengerusi dari  masjid kami di penjarakan , maka saya jugalah akan ikut bersama . bahkan , semua penduduk taman perumahan ini juga ,  ujarnya yang telah menerima sorakan tanda sokongan dari pada yang kira-kira 200 penduduk turut yang hadir .
sumber : malaysiakini.com

close
==[ Close ]==