Wan Azizah Akui Ini Lepas temui Orang Asli



DS Dr Wan Azizah Wan Ismail kini  mengakui peluang dari kemenangan calon Pakatan Harapan ( PH ) pada saat Pilihan Raya Kecil Parlimen Cameron Highlands,  pada tanggal 26 Jan ini merupakan  sukar dalam memandangan Barisan Nasional (BN) memainkan isu dari sentimen tempatan .
Timbalan dari Perdana Menteri , yang turut mengakui PRK tersebut  di lihat sebagai pertandingan yang amat sangat sengit di sebabkan dari tindakan pihak pembangkang ( BN ) yang telah meletakkan Orang Asli , sebagai calon .
“Ya lah , kita sentiasa menghadapi kesukaran sebelum kita masuk kedalam kerajaan , tapi lebih sukar yang sekarang kerana mereka ( BN ) menggunakan sentimen tempatan , saya pun telah bertemu dengan mereka ( suku Semai ) pada baru - baru ini . Sudah tentu lah kesukaran merupakan  sebahagian dari pada cara anda perlu bertanding .
Dan apa yang boleh nak kita tawarkan sekurang - kurangnya mereka dalam  mengundi kita , &  ini sudah cukup bagus , ujarnya pada pemberita .
Dr Wan Azizah ,  yang juga merupakan Presiden PH mengatakan bahawa demikian saat di minta untuk mengulas peluang calon PH M . Manogaran yang untuk memenangi dari kerusi Parlimen Cameron Highlands , yang menyaksikan pertembungan dari 4 penjuru yang juga melibatkan calon BN , Ramli Mohd Nor serta juga 2 lagi calon bebas
Saat di tanya mengenai sama ada dari Manogaran mempunyai peluang dalam kemenangan yang tinggi , beliau mengatakan bahawa : " Terkawal lah . Saya tak mengatakan hal itu terlalu tinggi . Tapi memandangkan kita yang telah menukarkan kerajaan , jadi ianya ok , insyaAllah "
pada soalan sama ada  dari  Senator PKR Bob Manolan Mohd , nantinya akan di ambil tindakan displin yang berikutan dakwaan dari  beliau dalam mengugut sekumpulan tok batin Orang Asli diCameron Highlands , Dr Wan Azizah juga merupakan Pengerusi dari  Majlis Penasihat PKR mengatakan bahawa beliau telah menanyakan isu is yang berkenaan pada Bob Manolan serta juga senator tersebut memberitahunya bahawa hal itu bukanlah  maksudnya .
sumber : malaysiakini.com
close
==[ Close ]==