Kemungkinan PAS Kutip Derma Lagi



Meskipun kes saman Presiden PAS , Abdul Hadi Awang yang terhadap editor Sarawak Report Clare Rewcastle Brown di selesaikan diluar mahkamah , parti tersebuut tak menolak kemungkinan untuk  memerlukan bantuan ahli serta juga penyokong bagi menampung kos guaman , yang tertunggak .
Bendahari PAS Pusat , yakni adalah Razman Zakaria mengatakan bahawa , setakat ini ,  pihaknya belum juga mendapat maklumat yang  mengenai jumlah akhir dari kos yang di perlukan tapi menjangkakan dana parti tak mencukupi .
" Kita ada kos di setiap bulan sepanjang kes berjalan , pengurusan kes juga kita perlukan kos . Ya kalau ikut kan macam itu lah ( minta derma ) .
" Sebab tu yang kita katakan bahawa , dana PAS ini ada ditangan ahli bagi mereka sedar . Jadi, apabila tiba masanya & ada keperluan kita nantinya akan sentiasa minta dari pada ahli , " ujarnyanya kepada Malaysiakini .
Beliau mengatakan dengan  demikian saat di tanya sama ada PAS yang  masih perlukan dana untuk menampung dari perbelanjaan kos guaman kes tersebut .
Penyelesaian dari luar mahkamah yang berkenaan merupakan berhubung kes saman fitnah yang telah di failkan oleh Abdul Hadi yang pada tahun 2017 , susulan juga dari  laporan yang telah di siarkan Sarawak Report pada tanggal 6 Ogos 2016 .
Kenyataan daari media Setiausaha Politik presiden PAS yang semalam memaklumkan dari  penyelesaian luar mahkamah tersebut  termasuk lah penarikan di balik tuntutan dari Abdul Hadi terhadap Clare . Begitu pula tuntuan balas dari Clare terhadap Abdul Hadi
Dengan penyelesaian tersebut , Clare mengtakan bahawa artikel yang  telah di siarkan dari laman Sarawak Report yang menjadi pertikaian tersebut merupakan  kekal serta juga tak di tarik balik .
sumber : malaysiakini.com
close
==[ Close ]==