Najib : Kempen BN Tak Perlu Banyak Wang



Pada pilihan raya kecil (PRK) Dewan Undangan Negeri (DUN) Sungai Kandis pembekuan akaun Umno tidak akan menjejaskan kempen diparti itu, kata Datuk Seri Najib Razak
“Kempen ini guna wang paling minimum.

“Kita buat dengan sederhana tetapi lebih mesra rakyat dan menyentuh hati rakyat daripada buat perjumpaan besar-besaran dengan belanja dan sebagainya.

“Pendekatan kita lebih mesra kepada rakyat,” imbuhnya saat ditemui.
selain itu, beliau juga berkata bahwa mereka perlu diberi masa saat selepas kekalahan dalam pilihan raya umum lalu, saat ditanya kenapa parti komponen BN tidak kelihatan pada PRK.

Ujarnya, pemimpin MIC ada turun padang.
Katanya “Kita faham mereka telah melalui satu keadaan yang MCA Johor hanya menang satu kerusi (parlimen) manakala MIC pula dua kerusi parlimen.

“Dalam keadaan sedemikian, mereka terpaksa lihat proses muhasabah diri apa kelemahan dan kepimpinan mereka.
“Ini sedang berlaku misalnya kepimpinan MIC sudah beralih kepada presiden baharu tetapi timbalan dan naibnya belum lagi selesai proses pemilihan parti,”.

Pertandingan tiga penjuru antara calon BN Lokman Noor Adam, calon PKR Zawawi Mughni dan calon bebas K Murthy bakal disaksikan PRK DUN Sungai Kandis bakal
Mat Shuhaimi Shafiei, yakni orang lama reformasi serta bekas setiausaha politik menteri besar Selangor, meninggal dunia yang diakibatkan kanser limfoma pada tanggal dua Julai yang lalu.

Shuhaimi daripada PKR memenangi kerusi itu dengan 23,998 undi selepas menewaskan calon BN yakni Datuk Kamaruzzaman Johari (11,518); calon PAS Mohd Yusof Abdullah (7,573) dan calon Parti Rakyat Malaysia (PRM), Hanafiah Husin (76) berdasarkan pada PRU-14 lalu.

sumber : sinarharian.com



close
==[ Close ]==