Dewan Rakyat Kecoh Bila Orang Ini Tuduh Mahathir Munafik



Selepas Zahid menjelaskan kepada Nga bahawa presiden Umno itu tidak menuduh Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohamad secara peribadi sebagai 'munafik'. Netizen banyak kecam Zahid ‘manusia bermuka’

Speaker Nga Kor Ming mengambil kata-kata Perdana Menteri untuk menjadi neutral apabila dia berjaya menenangkan kekecohan yang berlaku. Kemunculannya pada Pengerusi dibuat oleh ahli Parlimen DAP, walaupun mendapat pujian kerana “adil” dari Ketua Pembangkang Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi.


"Apakah ciri-ciri seseorang yang munafik (munafik dalam agama)? Ia adalah apabila janji-janji tidak disimpan, apabila seseorang berbohong. "Sekiranya kita tidak dapat menunaikan janji-janji kita, jangan buat mereka ... Tetapi kita lihat bahawa banyak janji telah dibuat dan tidak dapat dipenuhi," katanya seperti RSN Rayer (PH-Jelutong) yang menuntut perkataan munafik itu ditarik balik.

 
Dengan tenang Rayer diminta untuk duduk oleh Nga, mendesak bahawa dia hanya akan membuat keputusan selepas mendengar Dr Ahmad Zahid menjelaskan, yang memberitahu Dewan bahawa dia tidak merujuk kepada sesiapa pun.

"Apabila saya menyebut perkataan munafik, ia adalah janji yang tidak terpenuhi. Saya tidak merujuk sesiapa pun, "katanya. "Ia jelas bahawa dia merujuk kepada Perdana Menteri," menuduh Rayer.


sumber : kecoh.info
close
==[ Close ]==