Untuk BN, 'Black Komando' Lari 30km


Pada hari terakhir kempen pilihan raya kecil (PRK) Dewan Undangan Negeri (DUN) Sungai Kandis, larian sejauh 30 kilometer untuk menyatakan sokongan terhadap BN dilakukan oleh seorang bekas koperal polis.
Mohd Ismawi Ismail, yang juga dikenali sebagai "Mawi Black Komando", larian dimulakan dari Petaling Jaya pada awal petang 3 Ogs dan merancang tiba di Bilik Gerakan BN di Sungai Kandis pada jam 9 malam.
Ismawi memperkenalkan dirinya sebagai ahli Pemuda Umno Petaling Jaya pada siaran Facebook secara langsung.
Katanya, tujuan beliau berlari iaitu untuk menyedarkan rakyat mengenai janji yang telah ditunaikan gabungan parti itu sebelum ini seperti penghapusan tol Batu Tiga dan Sungai Rasau dan sumbangan BN kepada Negara.
Ketika berhenti seketika di lebuh raya berkenaan, ia berkata  "Tol Batu 3 dihapuskan. Daripada (saya) kecil sehingga sekarang umur hampir 40 tahun, dimansuhkan oleh (Datuk Seri) Najib (Razak). Terima kasih,".
Ia seterusnya akan melepasi pondok tol Sungai Rasau untuk mengingatkan semula bagaimana BN telah mengotakan janji untuk memansuh tol berkenaan.
Ketika membentangkan Bajet 2018, Najib sebelum ini mengumumkan pemansuhan kedua-dua tol itu .
BN tak tahu lari itu.
Ketika ditanya mengenai larian secara solo itu oleh malaysiakini.com, Ketua Pemuda Umno Datuk Asyraf Wajdi Dusuki berkata bahawa acara itu tidak disadari beliau.
Bagaimanapun beliau kemudian memberitahu bahawa bahagian Pemuda Umno di Petaling Jaya menganjurkan acara itu.
Calon BN Datuk Lokman Noor Adam BN akan menentang seorang calon bebas K Murthy dan seorang calon PKR Mohd Zawawi Ahmad Mughni, Pada PRK Sungai Kandis yang akan diadakan esok,
PRK itu diadakan berikutan kematian penyandangnya, Mat Shuhaimi Shafiei akibat kanser pada 2 Julai lalu.

close
==[ Close ]==