Tindakan Lim Guan Eng Ini Buat Najib "Resah Tidur"



Kini, ada dari Netizen mengomentari bahawa :" Aku sarankan mat kemut kalau tidak le tido, telan saja pil tifo satu botol comform boleh tido terus tidak payah bangun  . . " 


Lim Guan Eng atau yang sering disingkat menjadi LGE, selaku Menteri Kewangan mengatakan bahawa beliau nanti akan memberikan kenyataan kepada polis di minggu depan mengenai hal tuntutannya, yakni angka yang hingga kini  terlalu tinggi yakni sebanyak RM19.25 bilion didalam akaun pengembalian dari pembayaran balik GST yang hilang . 

Didalam satu kenyataannya , Ahli dari Parlimen Bagan serta pemimpin DAP engatakan bahawa  beliau ttelah  mengambil perhatiannya terhadap mantan Perdana Menteri serta menteri kewangan Najib Razak bahawanya ia telah membuat laporan terhadap polis yang  berhubung megenai perkara itu.


" Najib yang setakat ini menolak membersihkan udara mengenai penglibatannya yang sebagai menteri kewangan didalam perkara ini serta juga berkata bahawa saya harus membuat laporan polis . 

" Polis nantiya akan merakamkan kenyataan dari saya dan juga Najib tak memiliki alasan alasan untuk tak menjawab 3 soalan penting yang  berhubung kehilangan RM19.25 bilion didalam akaun amanah pada pengembalian GST yang saat ini sudah memberi kesan kepada pembayaran kada 121,429 syarikat serta individu pula .  


Sebelum dari itu semuanya, Lim Guan Eng ( LGE ) telah menurunkan ' bom ' kepada Dewan Rakyat jika nantinya  beliau mengatakan bahawa Barisan Nasional ( BN ) telah " merompak " akaun dari hasil kerajaan yang disatukan untuk pembayaran balik pada GST serta juga disebabkan terdapat kekurangan hingga RM19 bilion yang tak dibayarkan kepada peniaga sejak tahun 2015.



sumber : dharian.com



close
==[ Close ]==