Kapal Equanimity Dibida Jamal Yunos



Datuk Seri Jamal Yunos yang menjabat sebagai Ketua Bahagian Umno Sungai Besar, telah menyampaikan mengenai  ucapannya untuk bida Kapal Equanimity . Jamal Yunos telah mendedahkan hasratnya mengenai untuk menampung kapal US $ 250jt ,  yang nantinya akan didakwa dimiliki oleh pembiaya buruan yakni Jho Low ,  melalui  wawancara dengan cara  Watan Online . 

Lebih diutamakan untuk membeli menggunakan dana yg tak di sokong daripada 1Malaysia Development Berhad atau yang disingkat menjadi 1MDB  yang dilancarkan skandal , saat ini Equanimity berlabuh dipusat Pelayaran Boustead yang bertempat di Pelabuhan Klang selepas di tangkap di Bali , Indonesia. 

Datuk Seri Jamal Yunos mengatakan bahawa beliau nantinya akan mendedahkan sebab disebalik permainannya yang ditujukan untuk Equanimity didalam masa masa yang terdekat. 

Hasrat kerajaan untuk menjual Equanimity pd 11 Ogos , hal ini telah diumumkan pleh Tun Dr Mahathir Mohamad yang menjabat sebagai Perdana Menteri. Beliau juga mengatakan bahawa  kapal layar mewah itu nantinya akan dijual kembali kepada pembeli yang tertinggi dengan secepat mungkin , kerana pada dasarnya kos dalam penyelenggaraannya berjumlah kira - kira RM2 jt sebulan . 

Dr Mahathir , yang memeriksa kapal itu serta kagum dengan kemewahannya , mengatakan bahawanya tiada tarikh kini telah ditetapkan untuk lelongan , tetapi ada dari  beberapa pihak mengatakan  "telah menyatakan minatnya."

sumber : dharian.com



close
==[ Close ]==