Akhirnya Anwar Sendiri Bersuara, Jawatan PM



Ada dari salah satu netizen mengatakan bahawa : " Tun Mahathir & DSAI sudah matang didalam asam garam dunia politik . Semoga hubungan baik antara mereka berdua terus terjalin indah demi untuk kebaikan rakyat malaysia dimasa depan . .

Pada saat  Dr Mahathir Mohamad selaku Perdana Menteri bertanggungjawab pada negara itu , penggantinya dari Anwar Ibrahim berkata pada masa sekarang ini , bahawa beliau mahu untuk bertanggungjawab pada hal ehwal parlimen

Presiden PKR selajutnya itu berkata apabila beliau akan menjaga Parlimen serta mengendalikan pembaharuan,  meskipun beliau tak berada didalam kerajaan

" Saya memberitahu perdana menteri itu bahawanya dia boleh untuk terus menjalankan kerajaan , biar saya melihat urusan Parlimen . " Walaupun selepasnya nanti  saya menyertai ( kerajaan ) , saya nanti akan melihat pembaharuan parlimen dan juga anda ( yang dimaksud Dr Mahathir ) teruslah mengurus hal ehwal negeri , " saut Anwar kepada pemberita selepas ia mempengerusikan mesyuarat terhadap pemenang diPetaling Jaya.

Meski bagaimanapun , bekas dari timbalan perdana menteri itu tak menentukan dari sejauh mana keupayaan nya yang telah mengurus hal hal ehwal parlimen .

sila lihat video disini

sumber : dharian.com



close
==[ Close ]==