Tok Pa sertai Bersatu, Mahathir Berkomen Ini


Pengerusi Bersatu , Tun Dr Mahathir gembira terhadap keputusan DS Mustapa Mohamed yang menyertai parti itu.

Menurut darinya , selepas melihat pendirian dari bekas Pengerusi Perhubungan Umno Kelantan tersebut , parti pun bersetuju dan juga menerima kemasukan dari beliau.

Saya sukacita menerima kehadiran bekas dari tokoh Umno kedalam parti Bersatu . Selepas kita melihat dari  pendirian beliau , partipun setuju bahawa beliau juga layak menjadi ahli Bersatu , ujarnya didalam sidang media

Pada saat di tanya sama ada keputusan dari Ahli Parlimen Jeli di pengaruhi pujukan dari pada mana - mana pemimpin  Bersatu , Dr Mahathir pun juga menegaskan ia merupakan pilihan dari  Mustapa sendiri .

“Itu merupakan  kerana keputusannya sendiri,” ujar Dr Mahathir dengan ringkas.
Mustapa / mesra di sapa Tok Pa, mengumumkan keluar dari Umno pada tanggal 18 September lepas serta juga menjadi Ahli Parlimen Bebas selepas dari pengumuman tersebut.

Survival politik dari beliau menjadi tanda tanya yang sebelum ini malah terdapat pihak yang mendakwa beliau keluar Umno kerana mahu untuk menyertai Bersatu .

Dan segitupun, tidak ada kenyataan rasmi dari pada beliau yang berhubung perkara tersebut & hari ini , segalanya terjawab bila beliau menyerahkan borang keahlian Bersatu pada Dr Mahathir.

sumber : sinarharian.com

close
==[ Close ]==