Teresa atau Najib Kelirukan Rakyat?



Bekas dari  Perdana Menteri, yakni adalah  DS Najib Tun Razak menangkis mengenai dakwaan Menteri Industri Utama , Teresa Kok bahawa beliau cuba untuk  mengelirukan orang-orang  ramai mengenai kejatuhan dari  eksport minyak sawit,  selepas pada  PRU14.
Ia mengatakan bahawa , eksport pun  menurun selepas PRU14, dimana dari bulan Januari April , eksport dari  minyak sawit ini  lebih tinggi yang  bahkan berbanding dibulan yang sama pada tahun yang lalu .

" Bermula dari bulan  Mei , selepas PRU14 pula ,  jumlah eksport tiap bulan lebih rendah berbanding tahun lepas . " Adakah Teresa Kok tak faham apa yg saya kata / sengaja nak mengelirukan orang-orang ramai . Mengapa Teresa memberi angka - angka dari bulan Januari-September ?" katanya dalam menerusi hantaran di Facebook, pada hari ini.

Tadi malam , Teresa meminta kepada  Najib untuk  mengelirukan orang-orang ramai yang  kononnya terdapat perubahan-perubahan mendadak didalam trend eksport pada minyak sawit di Malaysia selepas PRU14.

Ujarnya , Najib telah sepatutnya mengetahui isu-isu tersebut dengan lebih baik serta juga  melihat gambaran yang lebih besar dari pada mempertikaikan perkara - perkara yang tak penting .

Yang menurutnya , berdasarkan pada fakta , perangkaan eksport untuk  tempoh bulan Januari - September tahun 2018 telah menunjukkan eksport minyak sawit di Malaysia meningkat hingga 3.6 peratus pada 18.27 juta tan yang bahkan berbanding hanya 17.63 juta tan bagi tempoh yang sama pada 2017.

sumber : sinarharian.com 

close
==[ Close ]==