Saiful Bukhari Dedah Punca Sebenar Cabar Anwar Ibrahim di Port Dickson




Ada dari Netizen mengatakan bahawa : " Kan Tun M dah kata selepas 2 tahun baru ade PM baru , bukan 4 bulan. Si saiful ini mimpi ke hape ? Agaknye saiful ini teringin nak jadi PM kot ? ".

Mohd Saiful Bukhari Azlan berkata mengatakan bahawa ia tak ada keperluan tuk mengubah perdana menteri jika kerajaan baru hanyalah berusia empat bulan ,kerana ia nanti akan menyebabkan mengenai ketidakstabilan politik

Oleh sebab itu , beliau berlari dipilihan raya kecil pada Port Dickson untuk memastikan kestabilan politik diMalaysia , imbuh nya. " Kita tak boleh mempunyai ketidakpastian politik ( kerana ) seorang yang membuat kejuruteraan merupakan pemilihan menjadi perdana menteri baru .

" Kerajaan ini hanya selama 4 bulan , mengapa kita perlu untuk menukar kepada perdana menteri yang baru ? Kenapa tak menunggu 2 tahun , maka kita berubah ? " Jadi , ikrar saya yakni jika rakyat Port Dickson & Malaysia menginginkan kestabilan politik pada negara ini , maka sila undi saya ." kata dari Mohd Saiful kepada pemberita hari ini dipusat penamaan Port Dickson .

Pilihan raya kecil Port Dickson di cetuskan bila anggota dari parlimennya , yakni Danyal Balagopal Abdullah mengosongkan kerusi tuk memberi laluan kepada perdana menteri didalam masa menunggu dari Anwar Ibrahim . Anwar di penjarakan pada tahun 2015 silam selepas Mahkamah Persekutuan mengekalkan keyakinan dari Anwar untuk meliwat Mohd Saiful pada tahun 2008 . Pada masasaat itu, Mohd Saiful merupakan pembantu kepada Anwar.


sumber : dharian.com
close
==[ Close ]==