Shafee : Tuduhan pada Najib 'sangat bodoh'


Selari terhadap pendirian DS Najib Razak yang tak sabar sabar untuk menghadiri dalam perbicaraan tuduhan yang pecah amanah yang di kenakan keatasnya , pihak peguam bela yang juga “bersemangat” berdepan terhadap pihak pendakwaan .
Ketua dari pasukan peguam bela DS Najib , yakni adalah Tan Sri Shafee Abdullah , mengatakan bahawa pihaknya menjangkakan bahawa mereka nantinya akan " bersenang senang " serta juga membalas hujah & mempertahankan bekas dari perdana menteri itu .
Pada masa yang sama , Shafee mengatakan bahawa , ia nantinya menjangkakan pasukan pendakwaan yang akan berdepan " mimpi ngeri " yang semasa dalam melaksanakan tugas berkenaan .
 " Apa yang boleh saya katakan yakni , saya fikir dari pihak peguam bela didalam kes ini nantinya akan bersenang senang , pendakwaan pula akan berdepan mimpi ngeri " ujarnya.
Shafee pun yang juga merupakan salah dari seorang peguam yang paling kanan dinegara ini mengatakan demikian pada media.
Yang terdahulu DS  Najib telah di kenakan hingga 6 tuduhan pecah amanah yang membabitkan dana kerajaan didepan hakim.
Turut di kenakan tuduhan yang sama ialah bekas dari ketua setiausaha Kementerian Kewangan , yakni adalah Tan Sri Mohd Irwan Serigar Abdullah.
Pihak dari  pendakwaan di ketuai bekas hakim Mahkamah Persekutuan DS Gopal Sri Ram .
Kata Shafee yang peguam bela Najib ppun  bersemangat tuk menghadiri perbicaraan-pembicaraan yang di tetapkan pada tanggal 29 November ini kerana juga  berpendapat bahawa tuduhan yang di buat itu di reka - reka oleh Pejabat Peguam Negara atau yang disingkat AGC .
Menurut dari Shafee semuanya dari 6 tuduhan yang telah di kenakan keatas DS Najib yang pada dasarnya berkaitan dengan isu kewangan yang di salurkan semula sebagai peruntukan pada spesifik yang kian lebih penting.
 sumber : malaysiakini.com
close
==[ Close ]==