Kem Tentara Dibuat Kejut Kerana Anwar



Hari ke-5 pilihan raya kecil ( PRK ) Port Dickson telah menyaksikan penampilan mengejut  calon Pakatan Harapan  (HARAPAN) yakni DS Anwar Ibrahim dimajlis penganugerahan pingat pada pesara tentera didalam kem tentera Port Dickson .

Anwar tampil pada saat Menteri Pertahanan Mohamad Sabu yang sedang menyampaikan  anugerah pada Muzium Tentera Port Dickson . Beliau menimbulkan persoalan yang sama ada kehadiran Anwar pun dianggap telah melanggar kesalahan pada pilihan raya / tidak .

Pada saat  PRK Sungai Kandis empat Ogos lalu , dengan kategori kesalahan pada  pilihan raya yang telah di gariskan BERSIH merupakan penggunaan harta serta pada program kerajaan .

Anwar telah menjelaskan, beliau hadir  bukanlah sebab untuk bertemu dengan pengundi Port Dickson, kerana 110 pesara tentera yang menerima pingat merupakan dari merata negeri didalam Malaysia .

Walau bagaimanapun , persoalan itu yang di kuatkan lagi dengan kenyataan terhadap Mohamad yang di lihat seperti berkempen tertuju untuk Anwar.

Dalam ucapannya Mohamad mengatakan kebajikan pesara tantera yang akan di tingkatkan  sekiranya wakil dari rakyat Port Dickson merupakan seorang bakal perdana menteri.

Meskipun tak menyebut nama Anwar langsung , umum mengetahui juga bahawa Anwar di namakan oleh HARAPAN sebagai calon pada perdana menteri yang nantinya akan menggantikan Mahathir Mohamad .

Berhubung peruntukan menncapai RM500,000 yang di berikan pada Kem Tentera Port Dickson sebelumnya  ini , Mohamad mengatakan Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia atau yang disingkat SPRM akan memutuskan sama ada beliau di anggap rasuah ataupun tidak.

Kata Mohamad , peruntukan itu di berikan sebelum PRK lagi .

sumber : malaysiakini.com

close
==[ Close ]==