Saya nak kempen Anwar bukan forum dengan Hadi : Tun M





Perdana Menteri, yakni  Tun Dr Mahathir Mohamad telah menolak pelawaan  berforum dengan Presiden PAS, yakni  Datuk Seri Abdul Hadi Awang pada saat kunjungannya kePort Dickson , esok .

Meski bagaimanapun , Dr Mahathir tak menolak dengan kemungkinan untuk berforum bersama Abdul Hadi di waktu yang lain .

Dr Mahathir juga telah  menegaskan, bahawa  beliau ‘ turun ’ kePort Dickson pada esok hanyalah bagi berkempen untuk calon Pakatan Harapan , yakni Datuk Seri Anwar Ibrahim.
“ Tak payah lah ( tuk berforum bersama  Abdul Hadi ) .  Malam esok sy pergi ( Port Dickson ) , tp bukan naak forum dngn dia . Saya nak pergi kempen tuk Datuk Seri Anwar , ” imbuhnya pada media selepas ia menghadiri majlis makan mlm Persatuan Pertubuhan 

Bangsa-bangsa Bersatu Malaysia atau yang disingkat ( UNAM ) , di Kuala Lumpur pada malam in i .

Abdul Hadi pada  hari ini juga telah menyatakan hasrat tuk mengajak Dr Mahathir  untuk menyertai forum dengannya saaat Perdana Menteri datang kePort Dickson.
Menurut dari Abdul Hadi , beliaupun tidak ada masalah jika Dr Mahathir mahu untuk turun kePort Dickson untuk membantu kempen Anwar yang nantinya akan bertanding dikawasan itu .

Pada saat di tanya sama ada beliau apakah sudi menerima pelawaan Abdul Hadi , Dr Mahathir mengatakan  : “ Tak payah lah . Waktu lain boleh lah . ”

sumber : malaysiakini.com

close
==[ Close ]==