Sekadar Penyedap Telinga



Naib Presiden Pas , Idris Ahmad telah menyifatkan kenyataan Naib Presiden Amanah , Datuk Mahfuz Omar yang berhubung kemasukan ahli Pas keAmanah hanyalah untuk “halwa telinga” .

Yang menurutnya , sebelum dari ini juga Amanah pernah untuk  mendakwa yang  kononnya 100,000 ahli Pas bakal juga menyertai Amanah,  namun sehingga saat ini tidak ada pula ia untuk berlaku .

Lama dulu mereka beritahu , hujung tahun lepas kata dapat 100,000 ahli Pas . Jadi tidak tahulah apa pula kata kali ini .

Tak tahulah apa KPI ( Petunjuk Prestasi Utama ) lagi . Nak ambil dari kalangan JKKK pun tak ada ke mereka .

Sekadar halwa telinga ( kemasukan ahli Pas ke Amanah ) sajalah , Ujarnnya .

Tambahnya pula , Pas tak terkesan terhadap kenyataan Mahfuz kerananya perkara yang sebegitu pernah di ungkapkan yang sebelum ini .

Dulu yang kata 100,000 ahli masuk , terpulang lah . Kita tengok sajalah .

Bagi halwa telinga boleh la . . . habuan minuman yang sebelum nak tunggu Maghrib , Ujarnya di susuli ketawa .

Pada itu , pada saat di minta untuk mengulas kenyataan Mahfuz juga mendakwa ahli Pas yang  beralih arah kerananya kerjasama Pas-Umno , Idris pun juga  menegaskan bahawa hubungan Pas-Umno di sebabkan mereka yang  sama - sama pembangkang .

Yang menurutnya , berhubungan sebegitu yang sama seperti terhadap DAP yang sebelum dari ini , sama - sama berjuang sebagai parti dalam  pembangkang untuk menumbangkan BN .

Mahfuz yang kini  juga sebagai Ahli Parlimen Pokok Sena mengatakan bahawa kejayaan dari Amanah perlulah untuk di lihat bukan sahaja dengan  berdasarkan penambahan dari ahli baharu pada golongan muda, yang  sebaliknya dari jumlah ahli Pas yang berjaya telah di tarik untuk menyertai parti itu.

sumber : malaysiakini.com


close
==[ Close ]==