Didakwa Menciplak, Tun M Berkomen Ini



Tun Dr Mahathir Mohamad menolak mengenai  dakwaan pembangkang,yang  kononnya Belanjawan 2019 yang di bentangkan oleh kerajaan PH pada semalam menciplak apa yang di lakukan kerajaan terdahulu .     

Perdana menteri mengatakan bahawa  pembangkang boleh untuk  berkata apa sahaja , tapi mereka tak mempunyai kuasa .       

" Dia ( Ketua Pembangkang , DS Dr Ahmad Zahid Hamidi ) boleh mengatakan  apa sahaja sebab ( ia ) tak ada kuasa .        

" Kita tidak hutang berbilion - bilion ringgit , " Ujarnya saat  di temui selepas dari merasmikan Kempen Hidup Aktif ( WALK ) di Oval Lawn Setia City Park , pada hari ini.         

Hadir dengan sama Dr Mahathir , Tun Dr Siti Hasmah Mohamad Ali dan Menteri Kesihatan , DS Dr Dzulkefly Ahmad.

Dr Mahathir telah mengulas kenyataan dari Ahmad Zahid bahawa Belanjawan tahun 2019 tak ada kelainan yanng  berbanding bajet yang telah di bentangkan yanng sebelum ini dimana kerajaan yang lebih menyentuh perkara yang tak membawa “keajaiban besar” untuk manfaat pada rakyat .         

Pada itu , di tanya mengenai dakwaan Timbalan Presiden Pas , Datuk Tuan Ibrahim Tuan Man , bahawa pada pembentangan Belanjawan tahun 2019 yang meminggirkan negeri diPantai Timur , Dr Mahathir berkatamengatakan bahawa, perkara itu tak benar.   
     
" Kita ada program khusus ( yakni untuk negeri di Pantai Timur ) , " katanya.   
        
Tuan Ibrahim pada saat  mengulas Belanjawan 2019 mengatakan bahawa kerajaan PH langsung taak menyentuh aspek pembangunan wilayah khususnya diKelantan, Terengganu & Pahang yang di kuasai oleh pembangkang .

Sumber : Sinarharian.com

close
==[ Close ]==