Najib : Itu Bukan Arahan Saya



Bekas dari Perdana Menteri DS Najib Tun Razak mengatakan bahawa , beliau tak pernah juga  mengeluarkan arahan tuk ' memancing '  ahli dari  Parlimen Melayu PH tuk menyertai Pas-Umno didalam membentuk kerajaan pada saat PRU14 yang lalu .

Meski bagaimanapun ujarnya , di luar pengetahuannya apabila wujud dari arahan yang  berkenaan .

"Tak ada arahan yang di buat dari Umno tuk pancing undi wakil rakyat ( Melayu ) PH .

" Kalau ada dari pihak yang lain saya tidak tahu la . Tapi dari saya pada malam itu , tidak adalah . Jadi dari saya memang tidak ada arahan , " Ujarnya pada pemberita di lobi Parlimen , pada hari ini .

Pada  wawancara  bersama dengan Mekong Review diKemboja ,  Dr Mahathir mengatakan bahawa , Umno - Pas mahukan kelebihan kerusi Parlimen tuk membentuk kerajaan-kerajaan sambil dengan memainkan sentimen yang mengatakan PH tak akan mampu mempertahankan kedudukandari  Islam yang seperti BN .

Jadi itu merupakan  idea apabila semua Melayu Islam ( Umno-Pas ) bersatu , barisan dari pembangkang baharu di penuhi dengan orang-orang Islam didalam Umno – Pas , mereka boleh untuk mengheret orang Islam yang lain didalam PH , mencapai dengan majoriti Melayu - Islam tuk menubuhkan kerajaan .

Meski bagaimanapun kata dari Dr Mahathir mereka di nasihati agar tak berbuat dengan demikian .

Beliau mengatakan bahawa , di sebabkan itulah , berlaku kelewatan pengisytiharan kemenangan dari  PH .

Ujarnya lagi , peralihan kuasa yg telah  berlaku pada PRU14 itu ‘ tak selancar ’ seperti di lihat dari luar .

sumber : sinarharian.com
close
==[ Close ]==