Adakah Ini Fitnah?


Ahli Parlimen Rembau , Khairy Jamaluddin mengatakan bahawa beliau tak pasti apa yang di maksudkan dari Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohamad pda isu soal “memancing” ahli Parlimen PH Melayu, oleh pemimpin Umno saat malam keputusan PRU14 yang lalu .

Kata dari  bekas Ketua Pemuda Umno itu yakni saat malam berkenaan beliau untuk hadir kekediaman  bekas dari Perdana Menteri DS Najib untuk bersama - sama mengikuti keputusan & perkembangan PRU14 .

" Langsung tak ada usaha dari pada Najib . . . & Datuk Seri Dr Ahmad Zahid pun hadir . ada disitu mereka termasuk Datuk Seri Hishamuddin Hussein , Tengku Adnan Tengku Mansor & saya .

" Tak ada sebarang usaha untuk beli ahli Parlimen . Najib cakap dengan jelas bahawanya kita mesti terima keputusan ini ( PRU14 ) & esok akan umum BN terima keputusan tersebut & juga serah pada Yang di Pertuan Agong tuk lantik Perdana Menteri , sangat jelas saya ada disitu . Najib cakap dengan jelas apabila kita terima keputusan itu & kekalahan tersebut , " Ujarrnya pada pemberita .

Didalam saat ditanya ada kah dakwaan itu hanyalah fitnah pada BN ,  Khairy mengatakan bahawa beliau tak pasti .

" Saya tidak pasti apa maklumat yg PM ada , sy cuma boleh cakap apa yang  saya lihat & dengar sahaja . saya lihat & dengar sebab saya bersama dengan Najib . Maklumat orang lain yang tak ada dikediaman Najib yang buat kerja tersebut , saya tidak pasti .

" Tapi saya bersama dengan kepimpinan BN jia ada usaha cuba membeli, ahli Parlimen mesti datang daripada  ' atas ' yang perlu untuk  mendapat restu , " Ujarnya.

Yang katanya  sepanjang beliau saat bersama dengan pimpinan tertinggi BN , sangatlah jelas tak ada usaha beli ahli Parlimen / rancangan tuk timbulkan kekecohan serta juga rusuhan , langsung tak ada .

Pada  wawancara saat  bersama denganMekong Review diKemboja ,  Dr Mahathir mengatakan bahawa , Umno - Pas mahukan kelebihan kerusi pada Parlimen tuk membentuk kerajaan sambil dengan memainkan sentimen yang mengatakan PH tak akan mampu untuk mempertahankan kedudukan Islam yang seperti BN .

Jadi itu merupakan idea apabila semua Melayu Islam ( Umno – Pas ) bersatu , barisan pembangkang baharu di penuhi dengan orang Islam didalam Umno – Pas , mereka boleh sahaja mengheret orang Islam yang lain didalam PH , mencapai dengan majoriti Melayu - Islam untuk menubuhkan kerajaan .

sumber : sinarharian.com
close
==[ Close ]==