Pegawai Maszlee Ini Jelaskan 'salah' Najib


Salah seorang pegawai kanan menteri pendidikan, tampil untuk menjelaskan isu dari skim sarapan yang percuma berkhasiat pada anak - anak dari pada keluarga yang berpendapatan 40 peratus terendah ( B40 ) yang ingin untuk di perkenalkan kerajaan .
Penjelasan itupun juga menggambarkan dari bekas perdana menteri, yakni adalah DS Najib Razak yang tersasar pada saat mengkritik pada langkah kerajaan yakni dengan  menyamakannya dengan Rancangan Makanan Tambahan ( RMT  ) .
Pegawai Khas dari Maszlee , yakni yang bernama Zul Fikri Zamir Mohamad Munir mengatakan bahawa , menteri pendidikan lah mengulas yang berkaitan RMT , tapi sarapan.
Yang pertama , Dr Maszlee sebut tentang sarapan . RMT ini makan masa rehat . Bukanlah sarapan . Kalau jam 10 pagi rehat , dah masuk kelas belajar 3 ke 4 waktu, sarapan apa namanya tu ? Ujarnya .
Najib Razak yang  hari ini mengatakan bahawa Malaysia telah lama juga mempunyai skim yang serupa , dengan sarapan yang percuma tuk kumpulan B40 , yakni RMT .
Pada kenyataan Jepun , Maszlee mengatakan bahawa , kajian yang  berkenaan adalah hasil lawatan beliau kesekolah awam Itabashi Daiichi Elementary School yang bertempat di Tokyo .
Menulis diFacebook , Zul Fikri Zamir pun mengatakan bahawa RMT hanyalah di beri pada anak - anak tertentu sahaja .
sumber : malaysiakini.com
close
==[ Close ]==