Najib Coba Dedah Dalang Harapan Coin


Bekas dari Perdana Menteri , yakni Datuk Seri Najib Tun Razak juga mempersoalkan mengapa dari Bank Negara & Suruhanjaya Sekuriti Malaysia tak keluarkan amaran & siasat dalang disebalik dari  Harapan Coin .

Didalam catatan dilaman Facebooknya , beliau menegaskan bahawa pihak yang berkaitan perlu untuk  dedahkan nama dari dalang - dalang tersebut satu – persatu .

Malahan , beliaupun juga mempersoalkan siapa yang telah memantau & mengaudit Harapan Coin .

“ Khalid Samad pun mengakui dia & rakan - rakan yanng terlibat didalam projek Harapan Coin . Bagus . Kita buat ulang kaji sedikit .

“ Pertama , Khalid Samad cadangkan Harapan Coin di guna didalam transaksi rakyat dengan kerajaan .

“ Kedua , Khalid Samad didalam video kata Harapan Coin yang rakyat beli , 30 peratus di beri kepada developer ( pemilik skim ) , 30 peratus di beri pada Amanah & 40 peratus di beri pada PH , ” ujarnya.

Tak terhenti disitu , Najib juga turut untuk  mengaitkan mata wang kripto dengan Lavida Coin yang juga di senaraikan antara 424 syarikat didalam Amaran Penggunaan Kewangan .

“ Ingat Lavida Coin ? Setahu saya ,  Bank Negara telah menyenaraikan 423 syarikat pada Amaran Penggunaan Kewangan . Ini termasuk lah pengendali terbitan matawang kripto .

“ Lavida Coin antaranya . Kini , Khalid Samad bersungguh - sungguh mahu uuntuk  Harapan Coin dapat di laksanakan .

“ Belum pun dapat kelulusan , platform laman web & penjualan telah aktif beroperasi , ” katanya .

Tambahnya pula , rakyat berhak untuk  tahu untuk menilai sendiri serta juga berwaspada terhadap menteri & kawan - kawan 30 peratus ini .

sumber : sinarharian.com
close
==[ Close ]==