Manifesto PH Digantikan Dua Dokumen



Timbalan dari Pengarah Biro Strategik & Dasar Parti Pribumi Bersatu Malaysia (atau yang sering disebut Bersatu ) Wan Saiful Wan Jan mengatakan bahawa 2 dokumen sedia ada boleh di jadikan panduan baru bagi menggantikan manifesto pada Pakatan Harapan ( PH ).
2 dokumen itu merupakan Kajian Separuh Penggal Rancangan Malaysia ke -11 (atau KSP RMK11 ) & Laporan Belanjawan tahun 2019 kerana beliau adalah maklumat baru yang berkaitan ekonomi Negara .
Kedua - kedua dokumen ini boleh untuk jadi pengganti pada manifesto kerana ia di tulis berdasarkan maklumat jauh lebih lengkap yang di miliki kita sekarang berbanding deri pada kita menulis manisfesto dahulu , Ujar dari Wan Saiful.
Beliau mengatakan bahawa demikian didalam ucapannya pada saat merasmikan Mesyuara Agung Gabungan Pelajar Melayu Semenanjung ( GPMS ) Wilayah Persekutuan diAswara, pada hari ini .
Ujarnya , PH perlu untuk  memfokuskan pada masalah yang di tinggalkan kerajaan yang terdahulu berbanding hanya dengan  menyalahkan mereka .
Sebaliknya marilah kita fokus dari pada bencana - bencana yang kita warisi tersebut berdasarkan maklumat yang lebih tepat kita miliki masa ini , supaya kita boleh unntuk terus menjaga kebajikan anak bangsa & rakyat secara keseluruhan , Ujarnya.
Sementara dari itu , Wan Saiful menggesa rakan - rakan didalam PH supaya untuk menyegerakan janji yang masih mampu untuk di laksanakan .
Sudah sampai masanya tuk pemimpin atasan negara & para pemimpin parti - parti komponen didalam PH untuk duduk berbincang yang secara serius dengan memutuskan janji mana boleh di capai dengan segara & janji mana yang perlu untuk di jadualkan semula.
sumber : malaysiakini.com
close
==[ Close ]==