Bila Hal Ini Benar, Najib Pengkhianat Negara



Sebelum saat kita melihat sama ada dari Najib ialah pengkhianat negara / tak , marilah kita lihat dahulu definisi dari pengkhianat .

Di undang undang , pengkhianatan merupakah jenayah yang telah merangkumi beberapa tindakan-tindakan yang melampau terhadap negara  maupun  Negara secara berdaulat . dilihat dari bersejarah , pengkhianatan jugalah meliputi: pembunuhan ketua - ketua sosial tertentu , seperti halnya pembunuhan dari seorang suami terhadap isterinya / seorang tuannya dari hambaNya . Pengkhianatan terhadap raja di kenali merupakan pengkhianatan yang tinggi & pengkhianatan pada seorang yang lebih rendah merupakan pengkhianatan yang kecil . Seseorangpun yang melakukan pengkhianatan di kenali sebagai undang undang yang sebagai pengkhianat .

Pada masa masa , pengkhianat merupakan suatu istilah yang telah di gunakan sebagai jujuran politik , tanpa mengira apa - apa tindakan yang boleh untuk di sahkan yang boleh di kesahkan . didalam perang saudara / pemberontakan , pemenang mungkin saja juga menganggap mereka yang kalah untuk menjadi pengkhianat . Begitu juga pengkhianat merupakan suatu istilah yang di gunakan pada perbincangan politik yang hangat - lazimnya sebagai lantunan terhadap penentang politik , / terhadap pegawai yang juga berkuasa yang di anggap sebagai gagal, untuk bertindak demi kepentingan yang terbaik bagi para pengundi mereka . pada kes - kes tertentu , seperti Dolchstoßlegende ( mitos tegas ) , tuduhan dari pengkhianatan kearah sekumpulan besar orang yang boleh untuk menjadi mesej politik yang menyatukan . Pengkhianatan di anggap berbeza & pada banyak kesempatan ada pula pertuduhan berasingan dari " kejahatan yang di hujat " dibanyak bahagian dunia .

Mari tengok video ini

close
==[ Close ]==