Najib Kini Bersimpati Pada Nasib Peneroka Felda



Bekas dari Perdana Menteri , yakni adalah Datuk Seri Najib Tun Razak kini bersimpati terhadap  nasib dari  peneroka Felda yang telah di dakwa semakin suram selepas PH mengambil alih dari  tampuk pemerintahan Negara .

Yang katanya , pada saat  bertemu peneroka diJengka 10, Pahang yang baru - baru ini , ada yang mendakwa mengenai pendapatan mereka yang hanya RM300 dan sekarang berbanding lebih dari RM3,000 sebelum PRU14 yang lalu .

" Inilah hakikat yang di hadapi , sebab ( itu ) saya tidak hairan ada pertanyaan tadi ( tentang hasil peneroka kurang ) .

" Didalam rancangan Felda , dahlah pendapatan kurang , lambat pula bayaran itu . Ini menyebabkan didalam kawasan - kawasan Felda , keadaan sekarang ini begitu suram . Ada orang kata bukan suram , tapi ' kami berkabung ' . Saya nampak bukan sahaja Felda , tapi keseluruhan kawasan luar bandar  ( begini isunya ) , " ujarnya

Beliau mengatakan bahawa dengan demikian ketika di tanya pelayar Sinar Harian tentang bantuan yang boleh  untuk di berikan Najib terhadap golongan Felda pada  susulan kehidupan peneroka tak seperti pada saat zaman BN mentadbir Negara .

Pada saat itu , Najib berjanji tuk menjalankan tanggung jawabnya didalam membantu rakyat yang termasuk pula untuk membela nasib dari  peneroka Felda walaupun sudah tak ada kuasa sebagai kerajaan .

" Saya sudah tak ada kuasa , saya cuma ada kemampuan untuk buat ucapan diParlimen ,  Facebook, Twitter & sebagainya.

" Saya akan teruskan sebab itu tanggung jawab saya . Saya nak buat apa - apa yang boleh bantu rakyat & saya Insya-ALLAH akan teruskan , " Ujarnya .

sumber : sinarharian.com 


close
==[ Close ]==