Langkah Mayat Ahli Umno Dulu!



Umno nantinya akan tetap untuk  mempertahankan apa yang telah  termaktub didalam Perlembagaan Persekutuan , meskipun terpaksa untuk bergadai nyawa .Presidennya , yakni yang bernama Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi mengatakan bahawa , parti itu telah bersedia untuk menjadi barisan di hadapan sekiranya terdapat  pihak yang cuba untuk memperkotak - katikkan hak dari orang Melayu & agama Islam serta juga  kedaulatan Raja - Raja Melayu .

Menurut ia , ini merupakan  cubaan dari pihak tertentu yang mahu untuk mengugat penggunaan pada Bahasa Melayu sebagai bahasa kebangsaan .

Ahmad Zahid ( dua , kanan ) menerima juga  borang keahlian baharu parti .

“ Langkah mayat ahli - ahli Umno dahulu apabila ada mana - mana pihak yang cuba untuk berbuat demikian , ” Ujarnya , saat  di temui selepas majlis perjumpaan tertutup, bersama pimpinan Umno Kedah ,pada  hari ini .

Ahmad Zahid mengatakan bahawa , sehubungan dengan  itu , Umno menolak untuk hasrat kerajaan PH untuk melaksanakan ratifikasi Konvensyen Antarabangsa tentang persoalan Penghapusan Segala Bentuk Diskriminasi Kaum ( ICERD ) pada tahun depan.

Ujarnya“ Kita akan pertahankan apa yang sudah termaktub didalam Perlembagaan Persekutuan , ”

Sumber : Sinarharian.com


close
==[ Close ]==