Siapa Sebarkan? Rakyat Mahu Tahu Kesahihan Video



Presiden PKR , yakni Anwar Ibrahim mengatakan bahawa rakyat dinegara ini mahu tahu untuk kesahihan video intim , bekas dari Ketua Pemuda PKR Santubong , Haziq Abdullah Abdul Aziz yang  dengan individu,  yang di kaitkan dengan timbalan nya , yakni adalah Mohamad Azmin Ali.
Menurut dari beliau , rakyat juga lah  turut mahu untuuk  mengetahui dalang disebalik penyebaran dari empat video intim , berkenaan yang tular di bulan yang lalu .
" Ada 2 fasa , satu apakah sahih video itu serta juga siapa yang sebarkan ?
" Jadi rakyat mahu tahu kedua dua benda tersebut , " ujarnya pada media pada saat di tanya penahanan reman Haziq serta juga 5 individu lain , semalam . Anwar yang mengepalai PKR , turut untuk mengatakan parti masih menyerahkan pada pihak Polis Diraja Malaysia , yang bagi menjalankan siasatan terdapat kes yang berkenaan .
Mahkamah Majistret yang pada Isnin ,  membenarkan Haziq serta juga 5 individu yang  lain di tahan reman 6 hari , bagi membantu siasatan kes video lucah yang di kaitkan terhadap Azmin Ali .
Perintah reman yang sehingga 20 Julai ini di keluarkan Majistret Namirah Hanum Mohamed Albaki .
Kesemua dari mereka di reman bagi membantu siasatan yang  mengikut Seksyen 377B Kanun Keseksaan serta juga Seksyen 233 Akta Komunikasi & Multimedia 1998 .
Seksyen 377B yang berkaitan dengan  persetubuhan luar tabii yang membawa hukuman penjara , sehingga 20 tahun serta sebatan .
Seksyen 233 adalah penggunaan tak wajar kemudahan rangkaian,  atau pun  perkhidmatan rangkaian , yang memperuntukkan denda maksimum RM50,000 / penjara maksimum setahun , apabila sabit kesalahan .
sumber : malaysiakini.com

close
==[ Close ]==