Nasib Haziq dan Pembantu Anwar



Lima dari pada mereka yang di tahan bersama dengan  Haziq Abdullah Abdul Aziz yang berhubung dengan  kes video seks telah di bebaskan , menurut dari Pengarah Jabatan Siasatan Jenayah Bukit Aman , Huzir Mohamed .
Beliau mengatakan bahawa  kelima -  lima mereka yang di tahan pada Ahad yang lalu , di bebaskan selepas dari  perintah reman mereka berakhir .
Perintah reman selama 6 hari ke atas Haziq , adalah  bekas dari Ketua Pemuda PKR Santubong , di jangka tamat tempoh nya esok .
Yang semalam , mahkamah pun mengurangkan perintah reman,  selama 5 hari mereka pada empat hari .
Sementara dari itu , Huzir mengatakan bahawa pembantu politik Presiden PKR Anwar Ibrahim , Farhash Wafa Salvador , masih didalam tahanan .
Farhash , yang juga pengerusi dari PKR Perak , di tangkap bersama dengan 2 suspek yang lain di Pasir Gudang , Johor Selasa yang lalu .
Yang semalam , Ketua Polis Negara Abdul Hamid Bador mengatakan bahawa siasatan mendedahkan wujud nya " pakatan jahat " yang di dalangi oleh pemimpin dari sebuah parti politik untuk mengaib sera juga merosakkan reputasi dari Azmin .
Beliau pun juga mengesahkan video intim tersebut merupakan tulen yang berdasarkan hasil dari analisis CyberSecurity tapi proses pengecaman muka gagal untuk menentukan lelaki yang bersama dengan  Haziq melakukan dari tindakan seksual tersebut .
sumber : malaysiakini.com

close
==[ Close ]==