Pas Tiada Selera Untuk PH



Hanya ada 2 kata dari pada Presiden PAS , Abdul Hadi Awang , yakni apabila di minta menanggap tawaran yang  di buat beberapa pemimpin PH pada parti tersebut : tik ada selera .
Abdul Hadi pada saat di temui media di lobi parlimen pada hari ini .
Beliau yang juga merupakan anggoa parlimen Marang yang sebelum itu di tanya mengenai tawaran PH , agar PAS menyertai gabungan , yang sekarang mendapat mandate untuk  menjadi kerajaan pusat .
" Tak ada selera , cukup itu sahaja , " ujarnya .
Pada tangga 16 Julai yang lalu bekas naib presiden PAS , Husam Musa , membuat pelawaan yang agar parti terbabit menyertai gabungan dari kerajaan selepas dari sekian lama yang gagal menjadi kerajaan .
Husam yang saat ini di lantik sebagai senator , menambah apabila PAS menyertai PH sekarang , parti tersebut  secara automatic nantinya akan menjadi sebahagian dari pada kerajaan .
Husam yang juga menjadikan perkiraan , kerusi yang di miliki PAS sebagai alasan , untuk memperkuatkan kerajaan serta juga suara pengundi Melayu .
Turut untuk  membuat kenyataan mengenai isu itu adalah  Timbalan Presiden Bersatu yang juga merupakan Menteri Besar Kedah , Mukhriz Mahathir .
Mukhriz yang semalam di lapor mengaakan bahawa PH sedia membuka pintu pada PAS untuk menjadi sebahagian yang dari pada komponen mereka demi penyatuan umat Islam dinegara ini .
Sementara dari itu Pengerusi Lembaga Penasihat BN , Najib Razak , yang turut untuk di tanya mengenai isu-isu tersebut .
Ujar dari Najib beliau percaya PAS yang sudah membuat pilihan .
sumber : malaysiakini.com
close
==[ Close ]==