Najib mohon tangguh prosiding



Najib Razak nantinya akan memfailkan permohonan , guna untuk menangguhkan prosiding dari tuntutan cukai pendapatan , yang sebanyak hingga RM1.69 bilion oleh Lembaga Hasil Dalam Negeri kepadanya sementara menunggu rayuan mengenai penilaian cukai pada badan tersebut .
Peguam Najib , yakni Muhammad Farhan Muhammad Shafee , pun juga memberitahu media peguam Lembaga Hasil Dalam Negeri memaklumkan kepada mahkamah bahawanya mereka pun merancang untuk memfailkan permohonan penghakiman yang terus ( meskipun ada rayuan terhadap penilaian cukai ) .
Penghakiman terus juga bermaksud dalam penghakiman yang di buat mahkamah untuk satu pihak , atas usul dari  pihak yang lain berdasarkan fakta yang di sediakan tanpa perbicaraan yang penuh .
“ Pada hari ini merupakan  pengurusan kes bagi kes tuntutan cukai yang saya hadiri melalui e-review .
" Kami akan memaklumkan pada mahkamah bahawa kami berhasrat memfailkan penangguhan prosiding , sementara menunggu rayuan kami terhadap penilaian pada LHDN .
" Ini bukan kes bayar sekarang & bincang kemudian , kerana bayar sekarang sebanyak hingga RM1.69 bilion yang akan menjadikan anak guam kami muflis serta juga menyebabkan beliau tak layak untuk  menjadi anggota dari parlimen .
" Itu lah sebabnya kami nanti akan memfailkan penangguhan prosiding pada perkara ini sementara untuk menunggu penyelesaian penilaian , ” ujarnya .
sumber : malaysiakini.com
close
==[ Close ]==