Sokongan MP Cukup Untuk Jadi PM



Presiden PKR , yakni adalah Anwar Ibrahim telah menafikan bahawa beliau telah  melihat timbalan nya Mohamed Azmin Ali sebagai ancaman , yang nantinya bakal mengahalang nya dari pada menjadi perdana menteri .
Malah , ujarnya , beliau pun memiliki sokongan dari  ahli parlimen PKR ,yakni  Pakatan Harapan serta juga restu Perdana Menteri Dr Mahathir Mohamad , untuk menjadi perdana menteri yang  seterusnya .
" Jadi apa isunya ? " soal nya kepada pemberita pada pagi ini padasaat di tanya sama ada sarannya meminta Azmin untuk meletak jawatan sekiranya video seks yang di kaitkan dengan dirinya terbukti sahih yang  berkaitan dengan perebutan jawatan perdana menteri .
" Biar ini jelas . . . ahli dari parlimen bersama saya . Pendirian Harapan kekal tak ada perubahan ( tentang siapa yang bakal jadi perdana menteri untuk seterusnya ) . PM serta juga saya bermesyuarat di setiap minggu .
" . . . Saya ada jumlahnya , saya mendapat sokongan Harapan serta juga PM . Jadi tak adil bagi saya ataupun  Azmin untuk menyatakan yang sebaliknya , " ujarnya .
Turut hadir pada saat sidang akhbar bersama Anwar dibangunan Parlimen merupakan  2 ahli parlimen , yang turut untuk menandatangani satu kenyataan bersama , sebagai sokongan pada Azmin .
Kenyataan yang daripada 22 ahli majlis kepimpinan pusat PKR serta juga 14 Ahli Parlimen tersebut mendesak agar Anwar berhenti untuk  mengeluarkan kenyataan yang boleh untuk memecah - belahkan parti .
Spekulasi  yang bertiup kencang , bahawa Mahathir serta juga beberapa individu yang berkuasa merancang memilih Azmin , yang juga merupakan  menteri hal ehwal ekonomi , yang sebagai bakal dari perdana menteri .
sumber : malaysiakini.com
close
==[ Close ]==