Dr M & Anwar Gesa Pergeseran Dalam PKR Ditamatkan



Ditemu rapat PKR yang bermula pada malam ini , Presiden PKR Anwar Ibrahim srta juga Pengerusi PH Dr Mahathir Mohamad telah menggesa pergeseran yang semakin memuncak didalam parti tersebut di tamatkan .
Meski bagaimanapun ketiadaan dari Mohamed Azmin Ali , timbalan dari  presiden PKR yang bertembung dengan Anwar , didalam program tersebut  membangkitkan tanda Tanya .
Azmin meski bagaimana pun di jadual berucap didalam temu rapat tersebut pada esok .
Didalam ucapan di pembukaannya , Anwar mengatakan bahawa ketengangan tersebut perlu untuk  di selesaikan demi perkara yang lebih penting .
Mahathir pula telah mengingatkan kepada PKR pada saat sebelum PRU yang ke-14 , dimana semua pihak yang didalam PH mampu untuk mengenepikan perbezaan serta " kebencian " untuk maju kehadapan .
Pertembungan antara Anwar dengan Azmin yang semakin tegang di minggu ini apa bila Anwar mengatakan bahawa Azmin perlulah untuk meletakkan jawatan apabila video seks yang telah mengaitkannya tersebut  di buktikan benar , serta Azmin membalas nya dengan memintanya untuk “ cermin diri sendiri .
Didalam yang pada itu , Mahathir pun memberi amaran yang berkenaan dengan oportunis serta juga pensabotaj yang boleh untuk meruntuhkan kerajaan PH apabila tak di tangani .
Pada saat di temui pemberita selepas dari pembukaan acara tersebut , kedua - dua Mahathir serta juga Anwar enggan untuk mengulas ketidakhadiran Azmin .
Meski bagaimana pun beberapa dari  pemimpin yang di kaitkan dengan kem Azmin yang terutama pada saat pemilihan parti pada  tahun lalu , antara nya Naib Presiden Dr Xavier Jayakumar , serta juga anggota dari  Majlis Pimpinan Tertinggi Elizabeth Wong & Rashid Hasnon yang hadir pada malam ini .
PKR dalam  beberapa tempoh yang terbahagi pada penyokong Anwar serta juga Azmin namun keadaan tersebut kelihatan bertambah buruk sejak beberapa bulan ini  , susulan yang tersebarnya video seks yang mengaitkan Azmin .
Spekulasi telah mengatakan bahawa ia berkaitan dengan perebutan jawatan perdana dari menteri susulan dakwaan bahawa Mahathir yang  lebih memilih Azmin untuk menggantikan nya , meskipun dengan persetujuan awal Anwar nantinya akan mengambil tempat tersebut .
Azmin yang juga merupakan menteri hal ehwal ekonomi yakin pada pihak yang bertanggung jawab dibelakang klip video tersebut  merupakan dari dalam PKR .
Polis mengatakan bahawa sementara kebarangkalian video tersebut tulen merupakan tinggi , proses dari pengecaman wajah merupakan  negatif & tak dapat untuk  mengaitkan pelaku didalam video tersebut dengan Azmin .
sumber : malaysiakini.com
close
==[ Close ]==