18 Ahli PKR Keluar Parti


Tak puas hati terhadap Majlis Pimpinan Negeri PKR Melaka , 18 anggota parti tersebut-termasuk pula seorang naib dari pengerusi cabang selama 3 penggal-bertindak keluar dari pertubuhan yang berkenaan .
Khairuddin Ibrahim , yang sebelum ini naib ketua PKR Masjid Tanah telah  mengesahkan bahawa ia bertindak begitu , bersama dengan 17 yang lain , dari cabang yang berkenaan .
" Kamipun  keluar parti sebab tak puas hati terhadap pengerusi negeri Halim Bachik yang merupakan pemimpin ala BN , " ujarnya pada media  Malaysiakini pada saat di hubungi kemarin .
Khairuddin juga  memberitahu bahawamereka bertindak begitu , pada 17 Mei lalu namun mendakwa surat pemberitahuan tersebut  " disabotaj " oleh PKR Melaka , sehingga proses tersebut pun juga terganggu .
Dalam keadaan seperti itu , ujarnya , mereka terpaksa untuk  menunggu lebih lama , untuk mengumumkan tindakan tersebut .
Menurut dari Khairuddin , PKR Melaka yang dibawah Halim hanylah  memberi perhatian pada kumpulan yang di senanginya sahaja , selain mengamalkan sikap pilih-kasih .
" Saya menyertai PKR pada tahun 1999 , pada saat  Khalid Jaafar adalah  pengerusi Melaka , serta juga membuka cawangan di Pengkalan Balak ,  sehingga menang pada PRU14 .
"Tapi , selepas dari  Halim di lantik sebagai pengerusi , ia seolah - olah lupa diri . Orang lama di tendang keluar , tak di beri jawatan sedang kan ahli yang di senangi di berikan tempat yang banyak , " ujarnya.

sumber : malaysiakini.com
close
==[ Close ]==