Kerosakan Kerajaan Terdahulu



Didalam ucapan sempena ulang tahun yang pertama pentadbiran Pakatan Harapan , Perdana Menteri yakni adalah Dr Mahathir Mohamad telah  mengakui bahawa  cabaran untuk menepati harapan serta juga  jangkaan .
Menjawab dari kritikan , bahawa PH kini obses dengan skandal kerajaan yang terdahulu , Mahathir pun  juga mengumumkan hala tuju kerajaan , pada masa akan datang , yang dengan tema " Kemakmuran Bersama 2030 " , dengan tumpuan yang terhadap pembangunan ekonomi .
Beliau pun memulakan ucapannya dengan sekali lagi menyentuh dari  usaha kerajaan untuk  memperbaiki kerosakan yang telah di sebabkan kerajaan yang terdahulu , pada masa sama maklum ,  bahawa orang ramai pun sudah bosan dengan perkara tersebut .
Meski bagaimanapun , beliau pun memberi jaminan bahawa PH akan tetap untuk  komited untuk menunaikan janji – janjinya .
Beliau mengatakan bahawa 39.01 peratus dari pada 464 inisiatif pun telah di lakukan , termasuk juga penggantungan dari pembatalan undang - undang zalim , memberikan kebebasan di media , menegakkan dari Perjanjian Malaysia tahun 1963 serta juga  kedaulatan undang – undang , guna untuk mengekalkan kestabilan ekonomi serta juga merangka dasar khusus untuk Felda & masyarakat India .
Beliau pun membangkitkan pelantikan golongan muda & wanita , untuk sejumlah jawatan utama didalam kerajaan , dan juga  usaha untuk menyatukan pelaksanaan rumah mampu milik .
sumber : malaysiakini.com
close
==[ Close ]==